Login

LOGIN

Jeg har glemt mit password, hvad gør jeg?

Hvis du har glemt dit password, kan du altid trykke ’Forgotten password?’, hvor du kan indtaste din e-mail. Når du har trykket ’Submit’, vil du få tilsendt en e-mail med instruks om, hvordan du gør.

Kan jeg ændre mit login?

Du ændrer dit login ved at gå ind i administrationssystemet og derefter klikke på den infoskærm, du ønsker at ændre dit password til. Hvis du har flere infoskærme, kan du se dem i træstrukturen i venstre side af skærmen. I højre side vil du se feltet ’Password’, hvor du kan skrive et nyt password. Når du har ændret dit password, skal du trykke ’Save and publish’.

Se video-manual 

DET PRAKTISKE

Hvorfor har jeg modtaget en lille boks?

Den boks du modtager med posten, er din FlexScreen-enhed. Boksen er den enhed, der skal tilsluttes den skærm, du ønsker at vise din infoskærm på. FlexScreen-enheden skal tilsluttes strøm og et HDMI kabel, som også skal gå over i skærmen.

Se video-manual om installation

Hvordan tilslutter jeg min infoskærm?

Det er et krav, at du har en skærm, PC, mus, tastatur, HDMI udtræk og kabel samt internetforbindelse, inden du går i gang med at bruge FlexScreen.

Når du har bestilt FlexScreen, vil du modtage din FlexScreen-enhed, som du skal tilslutte din skærm.

Se video-manual om installation

Hvordan kommer jeg i gang med at bruge min FlexScreen?

Når du skal logge ind på din FlexScreen første gang, skal du bruge en browser og logge ind med det brugerlogin, der følger med din FlexScreen. Du kan ændre dit brugerlogin til et personligt login sådan.

Du kan nu gå i gang med at oprette sider og indhold til din FlexScreen.

Se video-manual

Hvor lang tid tager det at få leveret FlexScreen?

Vi sender din FlexScreen inden for 3 hverdage.

Kan jeg oprette flere administratorer, der kan administrere FlexScreen?

Du kan oprette flere administratorer, som har adgang til FlexScreen. Når du har oprettet administratorerne, kan de ligeledes ændre det indhold, der er på din FlexScreen og uploade nyt. Alle administratorer, redaktører og medarbejdere kan oprettes med et personligt login.

Skal jeg have en skærm til FlexScreen?

Når du køber FlexScreen, modtager du en FlexScreen-enhed, som er din infoskærm. Det er enheden, du skal tilslutte en skærm. Det kan for eksempel være en tv-skærm eller en infoskærm, alt efter hvilket behov din virksomhed, kirke, skole eller butik har.

Du skal have en skærm, inden du kan tilslutte din FlexScreen-enhed. 

Se video-manual om installation

Hvor meget indhold kan jeg uploade på FlexScreen?

Der er 250 MB diskplads pr. FlexScreen-enhed. Når du har brugt alle 250 MB, kan du ikke uploade mere indhold på din FlexScreen.

Kan jeg administrere flere skærme i min virksomhed, forening, skole eller butik?

Du kan sagtens administrere flere infoskærme, men det kræver flere FlexScreen-enheder, hvilket betyder, det er nødvendigt at tilkøbe ekstra FlexScreen-enheder.

Når du køber FlexScreen, medfølger der et brugerlogin. Det er gennem dit login, du administrerer alle dine skærme. Du kan have infoskærme flere steder i din virksomhed, forening eller butik - for eksempel i kantineområdet, i mødelokaler eller medarbejderområder.

Hvordan administrerer jeg flere FlexScreens?

Alle dine skærme administreres i Umbraco. Gennem din hjemmesideadresse kan du se alle dine skærme og det indhold, du har lagt op.

Se video-manual

Hvis jeg har FlexScreens i andre byer eller flere steder i én by, kan jeg så administrere dem alle?

Da FlexScreen styres gennem en hjemmesideadresse, er det muligt at administrere infoskærme, der er placeret på forskellige lokationer.

Hvis din virksomhed, organisation, forening eller butik har flere afdelinger eller er en del af en større koncern, kan du have infoskærme i forskellige byer eller flere steder i samme by. Du kan uploade og ændre indhold til alle skærmene gennem hjemmesideadressen, hvilket gør FlexScreen til et fleksibelt værktøj.

Hvad sker der med min FlexScreen, hvis internetforbindelsen forsvinder?

Hvis internetforbindelsen forsvinder, vil FlexScreen forblive tændt og fortsætte med at vise dine sider. FlexScreen har cache, hvilket betyder, den vil lagre dit indhold, så det vises, selvom der ikke er internetforbindelse.

Hvis du derimod viser en video fra YouTube eller Vimeo på din FlexScreen, vil den ikke blive afspillet, fordi FlexScreen henter videoen direkte fra YouTube eller Vimeo og skal derfor bruge en internetforbindelse.

FlexScreen vil heller ikke opdatere nye ændringer eller nyt indhold, hvis internetforbindelsen forsvinder.

Hvad sker der med min FlexScreen, hvis strømmen går?

Hvis strømmen går i din virksomhed, forening, skole eller butik, vil FlexScreen også gå ud. Når strømmen vender tilbage, vil FlexScreen starte op igen og vise dine slides på ny.

Er FlexScreen responsiv?

FlexScreen er mobilvenlig, hvilket betyder, at infoskærmen tilpasser sig, så du også kan vise dit indhold på en mindre skærm, for eksempel en computerskærm eller en iPad.

INDHOLD PÅ FLEXSCREEN

Hvordan uploader jeg indhold til min FlexScreen?

Når du skal uploade indhold til FlexScreen, skal du først vælge, hvor mange kolonner du vil inddele din side i - du kan vælge mellem forskellige kolonner inde i Umbraco.

Derefter kan du trykke på det blå Plus-tegn’ og vælge en funktion til hver kolonne. Du kan for eksempel vælge billedfunktionen eller tekstfunktionen. Når du er færdig med at designe din side, skal du trykke Save and publish’ nederst i højre hjørne. Du kan designe siderne, som du vil og ud fra det, du vil fortælle og vise din modtager.

Husk du altid kan se dine rettelser ved at klikke på knappen 'Preview'. Du finder knappen nederst på siden, når du befinder dig i Umbraco. 

Se video-manual

Hvorfor bliver mit indhold ikke vist?

Det kan skyldes to ting:

1. Rettelser og nyt indhold vises først, når alle dine sider er vist til ende, og FlexScreen har opdateret.

2. Hver gang der laves nye rettelser, er det vigtigt at trykke ’Save and publish’ nederst i højre hjørne, ellers bliver dine ændringer ikke gemt og dermed ikke vist.

Husk du altid kan se dine rettelser ved at klikke på knappen 'Preview'. Du finder knappen nederst på siden, når du befinder dig i Umbraco. 

Hvordan uploader jeg en video?

Hvis du gerne vil uploade en video til din infoskærm, skal det ske via YouTube eller Vimeo. Når du er inde på den side, hvor du gerne vil uploade en video, skal du trykke på ’Plus-Tegnet’ og vælge ’Embed’. Nu kan du indsætte URL-koden for videoen. URL-koden finder du på YouTube eller Vimeo.

Husk du altid kan se dine rettelser ved at klikke på knappen 'Preview'. Du finder knappen nederst på siden, når du befinder dig i Umbraco. 

Se video-manual

Hvor meget må en video fylde?

Du har maksimum 250 MB diskplads pr. løsning.

Hvis du viser en video, der linker til YouTube eller Vimeo, vil den ikke optage plads på din FlexScreen.

Hvordan uploader jeg billeder?

Når du skal uploade et billede til FlexScreen, skal du gå ind på den side, hvor du vil uploade billedet. Tryk på ’Plus-Tegnet’ og vælg funktionen ’Billede’. Herefter kan du vælge et billede i dit mediebibliotek, som vises til højre på skærmen. Hvis det billede, du gerne vil uploade, ikke ligger i dit mediebibliotek, kan du uploade det direkte fra den mappe på din computer, hvor du har gemt billedet.

Du uploader billedet til dit mediebibliotek ved at trykke på 'Media' i menuen til venstre på din skærm. Under 'Media' kan du uploade flere billeder og gemme dem i forskellige mapper, som du selv opretter. 

Husk du altid kan se dine rettelser ved at klikke på knappen 'Preview'. Du finder knappen nederst på dine slides, når du befinder dig i Umbraco. 

Se video-manual

Jeg kan ikke finde mit mediebibliotek?

Mediebiblioteket ligger under ’Media’, som du finder i venstre side af din skærm. Her har du mulighed for at uploade nye billeder og gemme dine billeder i mapper.

Se video-manual

Hvor store må mine billeder være på FlexScreen?

Når du uploader billeder til FlexScreen, må de maksimum fylde 5MB pr. billede. Det kan være en god idé at indsætte flere kolonner, når du opretter en side, så billedet ikke fylder hele skærmen, når dit slide vises. 

Hvilket filformat skal billederne have, når jeg skal uploade dem?

Dine billeder kan kun uploades i følgende formater: gif, bmp og jpg.

Vær opmærksom på at et billede maks må fylde 5MB.

Kan jeg se de rettelser, jeg har lavet?

Når du har designet et slide på din FlexScreen eller rettet eksisterende indhold, kan du klikke på knappen 'Preview', som du finder nederst på siden. Når du trykker på knappen 'Preview', kan du se dit slide, som det vil se ud på din infoskærm. 

MINE SIDER

Hvordan laver jeg en ny side på min FlexScreen?

Du kan altid oprette nye sider til din FlexScreen.

Når du har klikket ind på den skærm, du ønsker at oprette en ny side til, skal du markere den og klikke på de tre prikker, du kan se til højre. Herefter vil en ny menu folde sig ud, hvor du skal vælge ’Slide’. Du kan nu navngive siden og uploade indhold.

Hvis du har flere infoskærme, skal du først finde den infoskærm i menuen, hvor du vil oprette en ny side.

Se video-manual

Hvordan navngiver jeg en side?

Når du skal navngive en side, skal du klikke ind på den side, du vil navngive. Øverst på siden kan du skrive den titel, siden skal have.

Husk du altid kan se dine rettelser ved at klikke på knappen 'Preview'. Du finder knappen nederst på dine slides, når du befinder dig i Umbraco. 

Se video-manual

Kan jeg sortere mine sider og ændre rækkefølgen på dem?

Hvis du vil ændre rækkefølgen på dine sider, kan du sortere og flytte rundt på dem. Du ændrer rækkefølgen ved at markere den side, du vil flytte, og højreklikke. Herefter vil en menu folde sig ud, hvor du skal vælge ’Sort’. Nu kan du sortere dine sider.

Se video-manual

Kan jeg flytte en side?

Du kan godt flytte en side.

Du flytter en side ved at markere den og højreklikke på den. Der vil nu komme en menu frem, hvor du kan vælge ’Move’. Herefter kan du flytte siden derhen, hvor du vil. Afslut ved at klikke 'Hide'.

Se video-manual

Kan jeg deaktivere en side?

Du kan sagtens deaktivere en side uden at slette den. Du deaktiverer en side ved at markere den, højreklikke og vælge ’Unpublish’.

Se video-manual

Hvordan sletter jeg en af mine sider?

Markér den side du vil slette og højreklik. Herefter vises en menu, hvor du kan trykke ’Delete’.

Vælg ’Delete’ og tryk derefter ’OK’ for at bekræfte, du vil slette siden. Nu er siden slettet.

Se video-manual

Jeg kan ikke se mine sider, når jeg logger ind - hvad gør jeg?

Når du trykker på ’Content’  eller 'Indhold' til venstre i dit administrationssystem, vil din infoskærm blive vist (har du flere skærme, vil de også blive vist). Hvis du trykker på ’den lille pil’ til venstre for titlen på din infoskærm, vil alle dine sider blive vist.

Du kan trykke på ’pilen’ ved alle dine skærme inde i administrationssystemet - hvis du har mere end en.

Hvordan retter jeg tiden på mine sider?

Øverst på dine sider kan du angive, hvor mange sekunder en side skal vises. 

Se video-manual

Kan jeg kopiere en side?

Hvis du gerne vil have det samme design på flere sider, kan du med fordel kopiere siderne. Du kan kopiere en side ved at markere den til venstre i menuen, højreklikke og derefter trykke Copy’ eller 'Kopier'

Du kan nu flytte den side, du har kopieret og navngive den på ny. 

Se video-manual